Popular Posts

Sunday, November 28, 2010

Kekal begini~tukar cerita



kekal dalam keadaan sebegini. maintain jer pusing-pusing kepala otak aku nih.. kalau pening sebab sakit kepala tu boleh diterima lagi alasan tu. tapi kalau yang adeknan dapat nih...?? ishk2 susah de' nak memikirkannya pun adeknnan dh malas sangat dah. tapi masalahnya adeknan x buleh buang dari kepala otak binatang tu....................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
benci...

Xpa kita tukar cerita jer.
Kite cerita tentang berita gembira plak......ihihihi


"Apa yang menariknya belajar di peringkat tinggi"

bagi adeknan apa yang paling menarik adalah bertemu dah bersahabat dengan rakan-rakan AT45 yang sememangnya macam keluarga kat sini. kenangan termanis dan paling mengujakan bila mengenali semua rakan-rakan di UPSI ni terutamanya. semasa belajar di U jugaklah adeknan banyak mendewasakan diri, hidup lebih bebas dari cengkaman peraturan. maklumlah kan adekan selama ini duduk di sekolah berasrama harian. so bermaksud selama 7 tahun adeknan duduk di hostel a.k.a asarama yang penuh dengan aturan dan larangan.

inilah kenikmatan sebenar yang adeknan inginkan iaitu, jalan-jalan cari kenangan. paling best kawan-kawa semuanya sporting apabila banyak memabawa adeknan turut serta dalam apa jua ekspedisi yang mereka anjurkan..

S.3. Adakah anda ingin melanjutkan pelajaran..?

iye lee... kalau ditanya tentang keinginan melanjutkan pelajaran ni, adeknan memang teringin sangat nak belajar lagi. melangkah lebih jauh kehadapan untuk mengapai apa yang sememangnya diimpikan. bukan senang adeknan hendak mengapai apa yang adeknan inginkan sebenarnya. tahapnya terlalu sukar dan mungkin kadang-kadang masuk tahap gaban hahahahaha

S.4. Apakah impian Adeknan...??

hahahaha....ini soalan sukar ko tanya nih, tapi tak mengapa sebab jawapannya mudah jer pon. yes,,jawapannya saya nak mencapai apa sahaja yang membolehkan adeknan melangkah satu tapak kehadapan. adeknan sentiasa mempunyai keinginan untuk melangkah jauh kehadapan.

s.4. Untuk yang spesifik....

ko ni kan sengaja jer nk korek taik hidung masin aku.!! seganlah nak cakap, nanti orang lain mengata apa plak....huhuhuhuhu....a'aaah sudah nk merajuklah tu.... eye lh2 aku jawab. tuk impian yag betul-betul adeknan inginkan sebenarnya untuk menjadi PENSYARAH. hahaha mengarut+mengait+merepek+merapu=tapi inilah satu-satunya yang adeknan benar-benar inginkan. nak tau apa sebabnya. ini sebabnya:-

masa kat sekolah dulu di tingkatan 4 baru adeknan sedar akan masa depan. disitu bermulanya adeknan menetapkan matlamat masa depan adeknan tatkala jalanya yang sudah sempit. adeknan tidak berpeluang untuk mencapai cita-cita menjadi akauntan (tapi sekolah tak menawarkan subjek perakuanan=melepas), cita-cita menjadi pengurus kewangan (sek tak menawarkan subjek ekonomi tingkatan 6), nak jadi pegawai arkitek (pun terlabat sudah-sbb adeknan masuk kelas sastera+eko) huhuuhuhu

cuma tinggal dua sahaja cita-cita yang masih ada dihadapan adeknan iaitu jadi cikgu, dan tenaga pengajar siswa. tetapi ternyata yang kedua tu masih agak jauh untuk adeknan. Tapi itulah keinginan sebenar adeknan, bukanya tidak berminat menjadi cikgu. cuma itulah yang benar-benar ada dalam hati adeknan selama ini dari dahulu dan sekarang. perlukah adeknan mengkuburken keinginan itu suatu hari nanti kerana bila adeknan menilai diri dan status kelayakan adeknan ni lah rasanya{mcm x buleh seumur hidup jernak bernyawa pun susah nak mati pun x boleh} memang sukar kan.

S.5. Tapi kenapa adeknan memohon bidang pendidikan wlwpun adeknan tahu ingin jadi pensyarah..??
adik.. adek kena tahu adeknan ni bukanya lahir sebagai anak Datuk @ Dato', tapi adeknan lahir jer bergelar anak Bapak + Mak = petani (Bonus) lagi spesial dari adek-adek semua. So Mak, Ayah, Kakak, Kakak, Kakak dan Abang Ipar ingin sangat salah sorang daripada keluarga mereka jadi Cikgu bertauliah. maklumlahkan masa tu kakak1 dan kakak2 hanya mampu jadi cikgu sandaran sahaja. so Famili adeknan ni nak lah adeknan jadi cikgu, tambahan plak masa tu diorang nampak yang adeknan bersungguh-sungguh belajar dan akhirnya mencatatkan rekod keluarga dan rekod sekolah dapat keputusan cemerlang STPM selepas dianggap tiada harapan oleh cikgu sekolah dan orang kampung pun TERCENGANG!!!!!!!......so adeknan hanya mensruskan kehidupan lah sekarang ni mengikut aturan.

tapi baru-baru ni, adeknan melihat ada peluang yang samar-samar untuk mecapai cita-cita adeknan yang mungkin boleh dan mungkin tidak.


Adek: so sampai disini sahaja upacara melepaskan meluahkan apa yang telah diluahkan adeknan buat edisi terbitan 28 Nov 2010. apa yang boleh kita simpulkan kat sini,,,??? bukannya simpul tali kasut_tapi adeknan sebenarnya tahu apa yang dia inginkan dan dia sungguh inginkannya.


ok
-tamat-
by adeknan

1 comments:

Anonymous said...

xda maknanya

Post a Comment

Let see Where You Came From

free counters
get this
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes Powered by Blogger | DSW printable coupons